Fejkade HDR effekter

september 24, 2010 § Lämna en kommentar

Eftersom webben allt mer handlar om grafik i både bild och videos så har jag bestämt mig för att min blogg också kommer handla om sådant.

Jag provade topaz idag som är ett tilläggsprogram till photoshop. Jag blev förvånad över resultatet.

Topaz arbetar bara med en bilds exponering, kontrast, ljusstyrka och skuggor för att dra det kort. Till skillnad från andra liknande program där man kan göra en fejk HDR bild (t.ex photoshop cs3,cs4 inbyggda HDR funktion eller photomatix) så krävs det bara en bild.

I photoshop och photomatix så krävs det 3 bilder med olika exponeringar. Det som är vanligaste exponeringslägena för att få HDR effekten är -2, 0, +2.

Ni ser mitt bild resultat nedan.

Före, efter
fejkhdr

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Fejkade HDR effekterTobiasboman's Blog.

Meta

